Gürcistan – Kakheti Bağbozumu Şarap Turu

Gürcistan Kakheti Şarap Turu – Kakheti Bağbozumu Turu

Eylül ve Ekim ayları Gürcistan üzüm bağları ve şarap mahzenleri gezileri için ideal bir mevsim.. Gürcistan, Kafkas bölgesinin en önemli şarap üreticisi ülkesidir. Şarap ve üzüm çeşitliliğinin yanı sıra üzüm üretiminde eski Sovyet ülkeleri arasında Moldova’dan sonra 2. Büyük üreticidir. Ülkenin her yerinde, binlerce yıllık geleneksel yöntemlerle üretim yapan küçük üreticiler ve modern yöntemler kullanan büyük şarap fabrikaları bulunmaktadır. Ülkede yetişen 400 e yakın üzüm türü bulunmaktadır ve bunlardan 30 kadarı şarap üretimi için özel üzümlerdir.

1.Gün: Tiflis Havalimanı – Mskheta – Tiflis ( Tbilisi )

Tbilisi TiflisTiflis Havalimanı’nda rehberimiz eşliğin de karşılama sonrası Unesco tarafından Dünya Mirası Listesine alınan ve Kura ve Aragvi ırmaklarının birleştiği yerde kurulmuş,  MÖ. 3 yy ve MS. 5. yy arasında Kartli Krallığı’nın başkenti olan Mskheta’ya gidiyoruz. Gürcü’lerin 317 yılında Hristiyanlığı ilk kabul ettiği yer olan Mskheta Gürcü Ortodoks kilisesi, bugün hala Ortodoks dini merkezi konumundadır. Samtavro Manastırı (Unesco Dünya Mirası1994), Gürcü Hristiyan mimarisinin en güzel örneklerinden olan Svetitshoveli Katedrali’ni (Unesco Dünya Mirası1994), ve Mskheta’ya hakim bir tepe üzerinde bulunan ve Erismtavari Stepanoz I. tarafından 590 ve 605 yılları arasında inşa edilen Haç Manastırı olarak da bilinen Jivari Manastırı (Unesco Dünya Mirası1994) gezilerimiz sonrası Tiflis’de bulunan otelimize yerleşme. Akşam yemeği sonrası konaklama otelimizde.

2.Gün: Tiflis ( Tbilisi ) – Signagi ( Sighnaghi )

IMG_1265Sabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası Gürcistan’ın doğu kesiminde bulunan, Gürcistan’ın en önemli şarap bölgesi Kakheti bölgesine hareket ediyoruz. Gürcistan’ın önemli manastır merkezlerinden olan ve Gürcistan’da Hristiyanlık dinini yayan Azize Nino’nun mezarının da bulunduğu Bodbe Manastırı’nı (Tsmında Nınos Monastery)  gezdikten sonra, 1975 yılında devlet tarafından koruma altına alınmış, restore edilen sokakları, şarapcılığı ve halıcılığı ile ün yapmış olan sevgililer şehri Signagi’ye gidiyoruz. Deniz seviyesinden 790 metre yükseklikte yer alan,  Alazani vadisi ve büyük Kafkas dağlarına hâkim olan şehir gezimizde Pheasant’s Tears şarap evinde; şarap mahzeni, John Henry Wurdeman V resim sergisi, halı ve kilim odaları gezileri sonrası öğle yemeğimizi yöresel müzik eşliğinde alıyor ve şarapların tadımına baktıktan sonra Sinagi’de gezimize devam ediyoruz. Gürcistan’da tek 24 saat açık nikah salonu ile zaman kısıtlaması olmadan evlenebileceğiniz nikah dairesi, Etnografya ve Arkeoloji Müzesi, Kale surları, St. George Kilisesi göreceğimiz yerlerden sadece bazıları… Gezilerimiz sonrası akşam yemeği ve Signagi’de bulunan otelimizde konaklama.

3.Gün: Signagi  ( Sighnaghi ) – Kvareli
1097594_10151649846612858_1514660350_nSabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası Büyük Kafkas Dağlarının eteklerine yakın bir yerde yer alan, kırmızı Semi Sweet Kindmarauli şarapları ile tanınmış Kvareli’ye hareket ediyoruz.  Gürcü yazar ve şair olan İlia Chavchavadze’nin doğduğu ev, el yazmaları ve resimlerinin bulunduğu sergi salonu, şarap mahzenlerini göreceğimiz  İlia Chavchavadze Müzesi gezisi sonrası Para Bankasını geziyoruz. Burada geçmişten günümüze Gürcistan paralarını görme şansımız olacak ardından üzüm bağlarına hareket ediyoruz. Yerel halk ile birlikte üzüm bağlarında üzüm topladıktan ve üzüm yetiştiriciliği hakkında bilgi aldıktan sonra öğle yemeğimizi almak üzere İlia Gölüne hakim bir yerde yer alan restauranta gidiyoruz. Yemek sonrası göl etrafında yapacağımız kısa bir yürüyüş sonrası Gürcistan’ın en büyük şarap fabrikasının mahzenlerinin yer aldığı Khareba Şarap Müzesine gidiyoruz. 1959 yılında inşaasına başlanan, 12 ayrı tünelden oluşan mahzen gezimiz esnasında bir kez daha büyüleneceğiz. Mahzende şarap yapımı hakkında bilgi alıyoruz. Khareba şarabı tadımı ardından asansör ile bulunduğumuz mahzenden 50 metre yukarıya çıkıyoruz. Buradan Kvareli’nin güzel manzara fotoğraflarını aldıktan sonra turumuz tamamlıyor ve otelimize dönüyoruz.

4.Gün: Signagi  ( Sighnaghi ) – Telavi – Alaverdi – Tsinandali – Tiflis ( Tbilisi )

Gremi ManastırıSabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası Shilda Köyü’nde bulunan Gürcistan’ın en önemli kültür merkezlerinden biri olan Kral Pharnajom tarafından M.Ö. 2 yüzyılda kurulan Nekresi tarihi kentini geziyoruz. Ardından ipek yolu üzerinde yer alan, UNESCO Dünya Mirasına aday olan,16. Ve 17. Yüzyıllarda Kakheti Krallığının başkentlik yapmış Gremi’ye gidiyoruz. Baş Melekler Kilisesi ve kale gezileri sonrası Kakheti bölgesinin merkezi olan Telavi’ye hareket ediyoruz. Şehrin girişinde Gürcü halkının ulusal bağımsızlık sembolü haline gelen Kral  II. Erekle heykeli bizleri karşılarcasına durmakta olan heykelini görüyor ve Telavi şehir turu sonrası Gürcü Doğu Ortodoks manastırı olan Antakya’dan gelen Rahip Joseph tarafından 6. Yüzyılda kurulmuş,  eski bir kilise yerine 11. yüzyılda inşa edilmiş Alaverdi Manastırını geziyoruz. Bu günkü turumuzun son durağı 19. yüzyıl aristokrat şair ve Gürcistan’ın eski ve en büyük şarap olan sek beyaz Tsinandali’nin ilk üreticisi Alexander Chavchavadze’ye (1.786-1.846) ait ev 1947 yılından itibaren müze olarak kullanılmaktadır. Salvador Dali, Pablo (Ruizy), Picasso’nun eserlerinin de yer aldığı Tsinadali Alexsander Şarap Evi Müzesini gezdikten sonra Tiflis’te bulunan otelimize yerleşiyoruz.

5.Gün: Tiflis ( Tbilisi )

Vakhtang Gorgasali’nin heykeliSabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası Eski Tiflis’e doğru yola çıkıyoruz. Mtkhvari nehrini takip ederek Meidani’ye ulaşıyoruz. İlk durağımız Sülfür hamamları oluyor ve daha sonrasında Eski Tiflis’in merkezinde şehir turuna başlıyoruz. M.Ö. 12 yy’a kadar dayanan eski bir Gürcü tarihinden bugüne kalanları rehberimizden dinliyoruz. Narikala kalesinin aşağısında Metekhi kilisesini, şehrin kurucusu kral Vakhtang Gorgasali’nin heykelini  gördükten sonra barlar ve kafeler sokağı olarak bilinen Sheridan içerisinden turistik bir cadde olan Leselidze caddesine çıkıyoruz. Leselidze caddesinden yürüyerek St.George’un altın heykelinin bulunduğu Özgürlük Meydanına (Tavisuplebis – eski Lenin meydanı) çıkıyoruz. Buradan aracımıza binerek Tiflis’i güzel bir manzaradan seyretmek için kutsal dağ ismi verilen “Mtatsminda” tepesine çıkıyoruz. Mtatsminda Milli Parkı’nda ilginç modern mimariye sahip yapıları, ormanlık alanın içerisinde gezerek fotoğrafları çekeceğimiz noktaya geliyoruz. Burada şehri ikiye ayıran Mtkhvari nehrini ve şehri detaylı olarak görüyor rehberimizin bölgeyle ilgili detaylı anlatımını dinliyoruz. Daha sonrasında otobüsümüzle aşağıya inerek Rustaveli caddesinde bulunan Ulusal sanat müzesini geziyoruz. Gürcistan Parlemento binasını görüyoruz. Sovyet döneminden kalma posta binası, opera binasını, Filarmoni’yi görerek öğle yemeğimizi alacağımız restauranta gidiyoruz. Yemekten sonra Avlabari yakınlarında bulunan ve Ortadoğu’daki en büyük dini yapı olan St.Trinity (Sameba) Katedrali’ne gidiyoruz. Sonrasında şehrin diğer tarafından güzel bir manzaraya sahip bu tepeyide fotoğraflarımızla ölümsüzleştiriyoruz. Sameba Katedrali ziyaretimiz bittikten sonra Tiflis’te bulunan otelimize dönüyoruz. Akşam yemeğimiz geleneksel Gürcü lezzetlerini tadacağımız Gürcü restaurantında. Yemek sonrasında otelimize dönüyoruz. Konaklama Otelde

6.Gün: Tiflis – Tiflis Havalimanı

Sabah otelde alacağımız kahvaltı sonrası serbest zaman program ardından Tiflis Havalimanı hareket ediyoruz. Tiflis Havalimanına geldiğimizde sizlerle başka bir gezilerimizde buluşmak dileğiyle ayrılıyoruz.