25. ATATÜRK’ÜN İZİNDE VE GÖLGESİNDE DAMAL ŞENLİKLERİ -2021

173448504_640

25. ATATÜRK’ÜN İZİNDE VE GÖLGESİNDE DAMAL ŞENLİKLERİ (2021)

Bu yıl 25’incisi yapılacak olan, Atatürk’ün İzinde ve Gölgesinde Damal Şenlikleri”, ………….günü düzenlenecek.

Damal, dağlarında beliren Atatürk silüeti ile ünlüdür. Her yıl Haziran ayının 15 ile Temmuz ayının 15’ine kadar saat 18’den itibaren Karadağ sırtlarında Atatürk’ün bu silueti net olarak yaklaşık 20 dakika izlenmektedir.

1.GÜN /  Sizleri saat 16.05 de Kars Havalimanı’nda aracımız ve rehberimiz ile buluşuyor eşyalarımızı aracımıza yerleştirdikten sonra otelimize hareket ediyoruz. Kısa dinlenmenin ardından akşam yemeğimizi almak üzere restorana gidiyoruz. Kars yöresine özgü akşam yemeğimizi aldıktan sonra Kars Kalesine çıkıyor ve Kars şehrini kuşbakışı izliyoruz. Serbest zamanın sonrasında otelimize dönüyoruz.

2.GÜN / ATATÜRK’ÜN İZİNDE DAMAL ŞENLİKLERİ ÇILDIR GÖLÜ

Otelde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Kars’tan ayrılıyor Çıldır Gölü – Ardahan – Damal’a doğru yola çıkıyoruz. İlk olarak Akçakale Harabelerini kenarında bulunan efsanelere konu olan ve denizden 1959 metre yüksekliği ile Doğu Anadolu’nun en büyük ikinci tatlı su gölü olan Çıldır Gölünü izleyerek Damal’a hareket ediyoruz. Şenlik alanına gidiyor ve Şenlik aktivitelerini izliyoruz. Saat 17.00 ile 18. 00 arasında dağlara vuran Ulu Önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN Siluet’ini izliyor alandan ayrılıyoruz. Akşam yemeğimizi Ardahan’da bulunan restoranda aldıktan sonra Kars’a otelimize doğru yola çıkıyoruz.

3.GÜN / ANİ HARABELERİ KARS ŞEHİR TURU

Otelimizde alacağımız kahvaltının ardından Arpaçay’ın kenarında kurulmuş Ani Harabelerine doğru yola çıkıyoruz. Ermeni ve Selçuklu kültürünün en önemli yapıtlarının yer aldığı eserler arasında yapacağımız Ani Harabeleri Turumuzda; Katedral, Surp Kirkor, Surp Pirgiç (Keveli Kilise). Selçuklu eserlerinden Menücehr Cami, Ebul Muhammeran Cami, Sultan Sarayını geziyor ve Kars’a geri dönüyoruz. Öğle yemeğimizi aldıktan sonra Kars Şehir merkezi turumuzda Ruslar döneminde inşa edilmiş birçok bina arasında tarihe yolculuk yapacağız. Vali Konağı, İsmet Paşa ve Fevzi Paşa İlköğretim Okulu, Hekim Evi (Opera Binası), PTT Binasını, Merkez Camisi (Ortodoks Kilisesi), Fethiye Camii (Alexander Nevski Kilisesi), Kars’ta Kümbet Camisi, Osmanlı Köprüsünü görüyor Kars Havalimanı’na hareket ediyoruz. 16.55 İstanbul uçağı ile uçuşumuzu gerçekleştiriyoruz